ဒီမိုကေရစီေရးလုပ္ရွုားေနၾကေသာမ်ဴိးခ်စ္ျမန္မာမ်ားအားလုံးက "မိစၦာဒိ႒ိေခၚ "န အ ဖ" တို၏ ေမလ-၁၀-ရက္ေန႕ ဆႏၵခံယူပြဲကို ရဲရဲ၀ံ႕၀ံ႕ၾကီး ၾကက္ေျခခတ္ၾကပါ၊၊

Photobucket

Thursday, July 24, 2008

ထိုင္း၊ ကေမာၻဒီးယား ဘုရားေက်ာင္းအေရး ႏွင္႔ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္အကဲဲဆတ္မႈႈ

24-07-2008
ဓါတ္ပံု ၀ီကီပီဒီးယား

ျပႆနာ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပရစ္ခ်္ ဗီဟီယား ဘုရားေက်ာင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွင္႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ တခုျဖစ္ေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ၄င္း၏နယ္စပ္ ဆီဆာခက္ျပည္နယ္ ႏွင္႔ ကပ္ရက္ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံ ပရစ္ခ်္ ဗီဟီးယား ျပည္နယ္၊ အျမင္႔ မီတာ ၅၂၅ မီတာရွိ ဒဲန္ဂရပ္ေတာင္ေပၚ အက်ယ္အ၀န္း မီတာ ၈၀၀ ရွိေသာ ပရစ္ခ်္ ဗီဟီးယား ဘုရားေက်ာင္းအား ၿပီးခဲ႔သည္႔ ဂ်ဴလိုင္လ (၈)ရက္ေန႔က ကမာၻ႔ကုလသမဂၢ လက္ေအာက္ခံ ကမာၻ႔အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ (ယူနက္စကို)မွ ကမာၻ႔ေပၚတြင္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ သမိုင္း၀င္နယ္ေျမ အျဖစ္သတ္မွတ္ လိုက္ရာမွ

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္း အစိုးရအားဖိအားေပးလွ်က္ ထိုင္းျပည္သူႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အမ်ဳိးသားေရး စိတ္အကဲဆတ္မႈမ်ား ေန႔တဓူ၀ ဆင္႔ကဲျဖစ္ပြားလွ်က္ ရွိသည္ဟု သိရွိရသည္။

ယင္းဘုရားေက်ာင္း ျပႆနာမွာ ထိုင္းအမည္ရ ခိုရ္ ဖရာ႔္ ဗီဟန္ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ၁၉၀၄ခုႏွစ္က ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင္႔ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံ (ျပင္သစ္ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံ ဘ၀က) နယ္ျခားမ်ဥ္းေရးဆြဲရာမွ ျပႆနာစတင္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ယံုၾကည္ထားသည္မွာ ယင္းနယ္ျခားမ်ဥ္း မေရးဆြဲခင္က ပရစ္ ဗီဟီးယား ဘုရားေက်ာင္းမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္အတြင္း ပါ၀င္ေသာ္လည္း ၁၉၀၇ခုႏွစ္ ကေမာၻဒီးယား၏ ျပင္သစ္ကိုလိုနီမွာ နယ္ျခားမ်ဥ္းေရးဆြဲၿပီးမွ ၄င္းနယ္ေျမမပါ၀င္ခဲ႔၍ ယင္းျပႆနာ အထြတ္အထိပ္သို႔ တက္ေရာက္ လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းျပည္သူမ်ားက ယံုၾကည္ထားၾကသည္။


က်ဴးေက်ာ္သူ ထိုင္းစစ္သားမ်ား ၁၉၆၂ခုႏွစ္က ဒဲန္ဂရပ္ေတာင္ေပၚတြင္ ေတြ႔ျမင္ရစဥ္

ဓါတ္ပံု ( ထိုင္းသတင္းစာ မန္ေနဂ်ာ )

၁၉၅၄ခုႏွစ္ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံမွ ျပင္သစ္ကိုလိုနီမ်ား ႏိုင္ငံမွ ထြက္သြားခ်ိန္မွာပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ထိုေဒသသို႔ ၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္ခဲ႔သျဖင္႔ ကေမာၻဒီယားအစိုးရမွ ၁၉၅၉ခုႏွစ္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ တရားရံုးသို႔ တိုင္ၾကားခဲ႔ရာ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ဂၽြန္လ (၁၅)ရက္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သည္ဟိဒ္ တရားရံုးမွ ႏိုင္ငံတကာဆိုင္ရာ ဥပေဒ အပိုဒ္၉ ႏွင္႔ ၃ အရ ထိုေဒသမွာ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံမွ ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း မဲခြဲစနစ္ (၇)မဲ (၅)မဲ ျဖင္႔ ဆံုးျဖတ္ကာ၊ ထို႔အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ယူေဆာင္သြားေသာ ထိုဘုရားေက်ာင္း၏ အႏုပညာလက္ရာမ်ား၊ သမိုင္း အေမြအႏွစ္ဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားပါ ျပန္လည္အပ္ႏွံရန္ ကမာၻတရားရံုးမွ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔သည္။

၁၉၆၃ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလတြင္ ထိုဘုရားေက်ာင္း ဧရိယာမွ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အၿပီးသတ္ဆုတ္ခြာသြားၿပီး ထိုအခမ္းအနားအား ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ ကေမာၻဒီယားျပည္သူမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ မင္းသားႀကီးသီဟာႏူး စေသာပုဂၢဳိလ္မ်ား တက္ေရာက္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ႔ၾကသည္။

ထိုဘုရားေက်ာင္းမွာ ၆ရာစု ႏွစ္မ်ားဆီက ခမာအင္ပါယာ ႀကီးစိုးစဥ္က ဟိႏၵဴဟန္ လက္ရာႏြယ္ေသာ ဘုရားေက်ာင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။ ထိုေက်ာင္းေတာ္မွာ ဆူရာဗါမန္ (၁){ ၁၀၀၂ မွ ၁၀၅၀ } ႏွင္႔ ဆူရဗါမန္ (၂) { ၁၁၁၃ - ၁၁၅၀ } လက္ထက္က အင္ပါယာေအာင္ျမင္မႈ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ စိ္တ္ဓါတ္ ၀ိညာဥ္မ်ားျဖင္႔ တည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး ေတာင္ - ေျမာက္ ၀င္ရိုးစြန္း ထြက္ေပါက္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆကာ အေရွ႔တိုင္းရိုးရာ၏ ထြက္ရပ္ေပါက္ေနရာ ျဖစ္သည္ဟု ခမာျပည္သူအမ်ား ယံုၾကည္ၾကသည္။

ယခုႏွစ္ ဇူလုိင္(၂၀) ရက္ေန႔က ထိုင္းအစိုးရမွ ျပဳလုပ္ေသာ အပါတ္စဥ္ ႐ုပ္သံမိန္႔ခြန္း အစီအစဥ္မွတဆင့္ ပရစ္ခ်္ ဗီဟီးယားဘုရားေက်ာင္းကို ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ကမာၻ႔အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီက ယူနက္စကုိ သမုိင္းအေမြ စာရင္း၀င္ေက်ာင္းအျဖစ္ ဆံုးျဖတ္ေနခဲ့မႈကို တိုက္ခိုက္ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုေနမႈမ်ား ထိုင္းႏိုင္ငံ အစိုးရႏွင္႔ အတိုက္အခံၾကား ျဖစ္ပြားေနရာမွ ထိုင္းျပည္တြင္းေရး ခၽြတ္ခ်ဳံက်ေနမႈ၊ ထိုင္းႏွင္႔ ကေမာၻဒီးယား တင္းမာမႈ အသစ္ျဖစ္ပြားေစလာကာ၊ လက္ရွိ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ စမတ္ ဆန္ဒရာ၀တ္ ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္ အေသြးမ်ားအား ခ်ိန္ထိုး၍ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္း၀ိုင္းမွ ေထာက္ျပစရာမ်ား ျဖစ္လာခဲ႔ၾကကာ၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္စမတ္ ဘာလဲ? ဘယ္လဲ ? ျပည္သူမ်ားအေနျဖင္႔ ေမးျမန္းစရာ ေမးခြန္းသစ္မ်ား ေန႔စဥ္ႏွင္႔ အမွ် ျဖစ္ေပၚလာေနခဲ႔သည္။

သတင္း - ကာတြန္းသားငယ္

သတင္းကိုးကား ထိုင္းသတင္းစာမ်ား

0 comments: