ဒီမိုကေရစီေရးလုပ္ရွုားေနၾကေသာမ်ဴိးခ်စ္ျမန္မာမ်ားအားလုံးက "မိစၦာဒိ႒ိေခၚ "န အ ဖ" တို၏ ေမလ-၁၀-ရက္ေန႕ ဆႏၵခံယူပြဲကို ရဲရဲ၀ံ႕၀ံ႕ၾကီး ၾကက္ေျခခတ္ၾကပါ၊၊

Photobucket

Wednesday, August 12, 2009

ေအးခ်မ္းမႈကို မလဲႏိုင္ပါ

12-8-2009
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေအာက္ပိုင္းက ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕မွာ မိမိ သီတင္းသံုးေနစဥ္ နယ္စပ္က ရြာေလး တစ္ရြာမွာ ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ဘာသာျခားေတြက ေခၚသြားၿပီး သူတို႔က ေက်ာင္းထားေပးတယ္ တဲ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ ကေလးေတြဟာ ဘာသာျခားေတြဆီ ေရာက္သြားၿပီး ကိုယ့္ ဗုဒၶဘာသာ ကေန ဘာသာျခားေတြ ျဖစ္သြားကုန္ၿပီ တဲ့။
အင္း…ၾကားလိုက္ရတဲ့ သတင္းကေတာ့ ကိုယ့္အမ်ဳိး၊ ကို္ယ့္ဘာသာ ေပ်ာက္ေတာ့မယ့္ ကိန္း ဆိုက္ေနပါ ေပါ့လား။ အဲဒီ ရြာမွာ ရွိၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြက ဘာမ်ား လုပ္ေနၾကပါလိမ့္။ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ အဲဒီကိစၥ မိမိႏိုင္တဲ့ ဘက္က လုိက္လုပ္ဦးမွပဲ။ အဲဒါနဲ႔ မိမိသည္ အဲဒီ နယ္စပ္ရြာက ရြာခံ သီလရွင္တစ္ပါးကို လိုက္စံုစမ္း ေတာ့တယ္။
ေဟာ… ေတြ႕ပါၿပီ။ ေစ်းႀကီးထဲမွာေလ။
“ဆရာေလး… ဘာေတြ၀ယ္ေနတာတုန္း”
တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ ရွိတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ ဆန္နဲ႔ ကုန္ေျခာက္ ေလးေတြ ၀ယ္ေနတာပါဘုရား”
“ကေလးေတြက ဘယ္ကတုန္း ဆရာေလးရဲ႕”
“တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရြာနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ေဒသက မိဘမဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ေခၚလာၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ထားတာပါ”
“အင္း… ကေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ထားတာ ဆိုေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ ဆရာေလး။ အခု ေစ်း၀ယ္ၿပီးလို႔ ဆရာေလးရဲ႕ သီလရွင္ေက်ာင္းကို ျပန္ေတာ့ မလို႔လား?”
“မွန္ပါဘုရား”


“ဒါဆို အေတာ္ပဲ။ ဦးပဥၨင္းလည္း ဆရာေလးကို လိုက္ရွာေနတာ။ ဆရာေလး မသယ္ႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ဦးပဥၨင္းကို ေပး”
မိမိလည္း ဆရာေလး ဆီက ေစ်း၀ယ္ပစၥည္း တခ်ဳိ႕ကို ကူသယ္ရင္း ေစ်းအထြက္ အေပါက္မွာ ဘာသာျခား သီလရွင္ တစ္ဦးလည္း ေစ်း၀ယ္ၿပီး ျပန္ထြက္ အလာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ အဲဒီ ဘာသာျခား သီလရွင္ ၀ယ္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကၽြႏ္ုပ္ျမင္လိုက္ရတယ္။ အိုဗာတင္းဘူးေတြ၊ မိုင္လိုဘူးေတြ၊ ဘီစကစ္ မုန္႔ထုပ္ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ တန္ဘိုးႀကီးတဲ့ စားစရာေတြခ်ည္း ပါလား။
မိမိကလည္း ကိုယ့္ဆရာေလး ၀ယ္ထားတဲ့ ေစ်းပစၥည္းေတြကို အခုမွပဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကေလးေတြကို ေကၽြးဖို႔ ေစ်းေပါတဲ့ ဆန္ၾကမ္းနဲ႔ ေစ်းသက္သာတဲ့ အာလူး၊ ငရုပ္၊ ၾကက္သြန္တို႔ပဲေပါ့။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ ဆရာေလးကို ေျပာလိုက္တယ္။
ဆရာေလးက ေစ်းသက္သာတဲ့ စားစရာေတြပဲ ၀ယ္ၿပီး ကေလးေတြကို ေကၽြးႏိုင္တာလား။ ဟိုက ဘာသာျခား သီလရွင္ကေတာ့ ၀ယ္ထားတာ အေကာင္းစားေတြ ပဲေလ”
“ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား… အဲဒီ ဘာသာျခား သီလရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းက တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေက်ာင္းနဲ႔ သိပ္မေ၀းပါဘူး ဘုရား။ သူတို႔က ေငြတတ္ႏိုင္ေတာ့ သူတို႔ ကေလးေတြကို အေကာင္းစားေတြခ်ည္းပဲ ေကၽြးၾကတယ္ေလ”
အင္း… ဘာသာျခား သီလရွင္မွာ ေငြေတြေတာ္ေတာ္ ေပါတာပဲ။ သူတို႔မွာက အလွဴေငြေတြ မ်ားမ်ား ရတယ္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာလည္း ဗုဒၶဘာသာ သူေဌးေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတို႔ရဲ႕ ေငြေတြကို ဘယ္ေနရာေတြ မွာမ်ား သြားၿပီး အသံုးခ်ေနၾကလဲ မသိပါဘူး။ အခုလို သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ေနၾကတဲ့ သီလရွင္ေလးေတြ ကိုလည္း ဒကာ၊ ဒကမေတြက လွဴဒါန္းၾကရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ လို႔ မိမိ ေတြးေနမိတယ္။
“ဆရာေလးရဲ႕ ေက်ာင္းကလည္း ေဆာက္တုန္းပါလား”
“မွန္ပါ… တပည့္ေတာ္လည္း အလွဴခံ ရတဲ့ ၀တၳဳေငြေလးေတြကို စုေဆာင္းၿပီး ဒီလို ေက်ာင္းငယ္ေလး ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့ရတာပါ ဘုရား”
ေအး…ဦးပဥၨင္း ဆရာေလးဆီကို ႂကြလာရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဆရာေလး တို႔ရဲ႕ နယ္ဘက္ျခမ္းမွာ ဘာသာျခား သာသနာျပဳေတြက ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းထား ေပးေနတယ္ လို႔ ၾကားတယ္”
“တပည့္ေတာ္လည္း ၾကားပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ရြာေတြ ဆင္းၿပီး ကေလးေတြကို ေခၚခ်င္ေပမဲ့ ေငြက မတတ္ႏိုင္ေတာ့ ရွိတာေလးနဲ႔ပဲ ရုန္းကန္ေနရတာ ဘုရား”
“ဟုတ္ၿပီ… ေငြက ဦးပဥၨင္းရဲ႕ ဒကာတစ္ေယာက္မွာ အကူအညီေတာင္းၿပီး ဦးပဥၨင္းနဲ႔ ဆရာေလး အဲဒီ ရြာေတြကို ဆင္းၿပီး ကေလးေတြကို သြားေခၚရေအာင္”
“ၾကားရတာ ၀မ္းသာစရာပဲ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ကေလးေတြကို ဆင္းေခၚခ်င္ေနတာ ၾကာၿပီ ဘုရား။ အခ်ိန္ၾကာလာရင္ အဲဒီ ရြာေတြက ကေလးေတြဟာ ဘာသာျခားေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆိုရင္ ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတာင္ ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ဘုရား”
မိမိလည္း ဆရာေလးရဲ႕ စကားကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ သိပ္ကို ေလးစားသြားတယ္။ တို႔သာသနာမွာ ရွိၾကတဲ့ သီလရွင္ေတြမွာလည္း အဲဒီလိုမ်ဳိး အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ခ်စ္တဲ့ စိတ္ေတြ ထက္သန္ၾကရင္ သာသနာအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက သိပ္ကို အကူအညီ ရတာေပါ့။
ဒကာတစ္ေယာက္ကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ့ အဲဒီ ဒကာကလည္း ေစတနာ ပါပါနဲ႔ပဲ လိုအပ္တဲ့ ၀တၳဳေငြကို လွဴေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီလို ဒကာမ်ဳိးေတြလည္း သာသနာမွာ အမ်ားႀကီး လိုအပ္တာပဲ။ ဘုန္းႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရးမွ မရွိတာ။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ လွဴဒါန္းမွပဲ အဆင္ေျပၾကတာပဲေလ။
မိမိႏွင့္ သီလရွင္လည္း နယ္စပ္က ရြာတစ္ရြာကို ေရာက္သြားၿပီ။ ဆရာေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးအိမ္မွာ တည္းေနၿပီးေတာ့။ ကၽြႏ္ုပ္ကေတာ့ အဲဒီရြာရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးရတယ္။ ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္နဲ႔ စကားေျပာျဖစ္တယ္။
ဆရာေတာ္တို႔ ရြာဘက္ျခမ္းေတြမွာ ဘာသာျခား သာသနာျပဳေတြက ေက်ာင္းမထားႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းေတြ ထားေပးဖို႔ ေခၚေဆာင္ သြားၾကတယ္ လို႔ ၾကားတယ္ ဘုရား”
“ေအးေလ… ဒီလိုပဲ သူတို႔က ေခၚေနၾကတာပဲ”
ရြာေက်ာင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ စကားကို ကၽြႏ္ုပ္ၾကားလိုက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဟာ မိမိေက်းရြာရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရး လုပ္ေဆာင္ေနရာမွာ အားနည္း ေနေသးတာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။
“သူတို႔က အဲဒီလိုပဲ ေခၚေနၾကတာ ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ဒီအတိုင္း ေနလို႔ မရဘူး ဆရာေတာ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ကလည္း ႏိုင္တဲ့ ဘက္က ကိုယ့္ကေလးေတြကို စည္းရံုးၿပီး မိမိဘာသာ သာသနာရဲ႕ အႏွစ္သာရကို အေပၚယံကပဲ သိဖို႔မဟုတ္ဘဲ စိတ္ထဲမွာ ေလးေလးနက္နက္ သိေအာင္ လုပ္ေပး ၾကရမွာက တပည့္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ တာ၀န္ပဲေလ… ဘုရား”
ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ကို မိမိက ျပန္ၿပီး ဆရာလုပ္ေနသလိုေတာ့ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ကို မေလွ်ာက္လို႔ ကလည္း မျဖစ္ဘူးေလ။ “အင္း… ဒါနဲ႔ တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေလွ်ာက္ပါရေစဘုရား။
ဆရာေတာ္တို႔ ရြာေတြမွာက တစ္ျခား ဘာသာျခားေတြေရာ ရွိေနၾကတယ္ ဆိုေတာ့ ဘာသာမတူတာ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ ျပဳတာေတြေရာ ရွိၾကလား ဘုရား?”
“ရွိပါတယ္ ဘုရား”
ဒါဆိုရင္ အဲဒီလို ဘာသာျခားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္တဲ့ လူငယ္ေတြက ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လာေသးလား ဘုရား?”
ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ကေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္ေမးတာကို စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ျပန္ေျဖေပးပါတယ္။
“ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္ေတြက ဘာသာျခားေတြကို အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ရင္ သူတို႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ ဘာသာျခားေနာက္ကိုပဲ လိုက္သြားၾကတာပါပဲ။ ဟိုဘက္ ဘာသာျခားက ေျပာတယ္ တဲ့ေလ။ သူတို႔ကို အိမ္ေထာင္ျပဳမယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ ဘာသာကိုပဲ ကိုးကြယ္ရမယ္တဲ့။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ေတာ့ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားတာေပါ့”
“အဲဒီေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္ေတြကလည္း ဘာသာျခားကို ေျပာင္းသြားေရာလား ဘုရား”
“မွန္ပါ… ေျပာင္းကုန္တာပဲ ဘုရား”
“ဒါဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္ေတြမွာ ဘာသာေရး အႏွစ္သာရ မရွိၾကတာ အထင္အရွား ျဖစ္ေနၿပီေပါ့ ဆရာေတာ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ …ဘာသာျခားရဲ႕ ေနာက္ကိုပဲလိုက္ၿပီး လူေရာ ကိုးကြယ္မႈပါ ေျပာင္းသြားၾကတာပဲ”
ရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကေတာ့ ေခါင္းတစ္ညိမ့္ညိမ့္နဲ႔ နားေထာင္ေနေတာ့တယ္။
“တပည့္ေတာ္က အခု ဒီရြာကို လာတာက ဒီရြာမွာ ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းထားေပးဖို႔ လာေခၚတာပါ ဘုရား။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္ ဒီကေလးေတြဟာ ဘာသာျခားေတြပဲ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့မယ္ ဘုရား”
“အရွင္ဘုရားက ေက်ာင္းထားေပးမယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္မွာမ်ား ထားေပးမွာတုန္း”
“တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ဘ/က ေက်ာင္းမွာပါ”
“ဒါဆို တပည့္ေတာ္လည္း အရွင္ဘုရားအတြက္ ႏိုင္တဲ့ဘက္က ကူညီရမွာေပါ့”
“ေက်းဇူးပါပဲ ဘုရား”
မိမိလည္း သီလရွင္နဲ႔အတူ ေက်းရြာေတြ တစ္၀ိုက္မွာ ခရီးထြက္ေတာ့တယ္။ ရြံ႕ေတာထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ အခါလည္း ရွိ။ ေတာတိုးၿပီး ေတာင္ေပၚကို တက္ရတဲ့ အခါလည္း ရွိ။ မိုးရြာလို႔ တစ္ေနကုန္ မိုးစိုခံၿပီး တစ္ရြာမွ တစ္ရြာကို ေျခက်င္ခရီး ႂကြရတဲ့ အခါလည္း ႂကြရတာေပါ့။ သာသနာျပဳ ခရီးစဥ္ေတြဟာ တစ္ခါတေလ ဒီလိုပဲ ခရီးၾကမ္း ထြက္ၾကရတာပါပဲ။ ကၽြႏ္ုပ္ကေတာ့ သာသနာ ျပဳေနရတာေလးကိုပဲ စဥ္းစားရင္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္ပန္းပင္ပန္း ပီတိေတြ ျဖစ္ေနရတာပဲ။
မိမိႏွင့္အတူ ရြာသားေတြေရာ ဆရာေလးပါ မၿငီးမျငဴဘဲ တက္တက္ႂကြႂကြ ရွိၾကတယ္။ မိမိက ရြာသားေတြနဲ႔ ဆရာေလးတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး သာသနာခ်စ္စိတ္ ထက္သန္တာေလးကို ေလးစား ဂုဏ္ယူေနမိတာ။
မိဘမဲ့ ကေလးေတြ၊ ဆင္းရဲၿပီး ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို စည္းရံုးၿပီး အျပန္မွာ စက္ေလွနဲ႔ ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ ဘ/က ေက်ာင္း ရွိရာ ၿမိဳ႕ကို ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း စုန္ဆင္းခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္စ ရာသီ ဇြန္လပိုင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ ေအာက္ပိုင္းမွာ မိုးက ႀကီးတတ္တယ္ေလ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ စီးလာတဲ့ စက္ေလွေလးကလည္း မိုးကို အံတုၿပီး ခရီးႏွင္ေနတာပဲ။
စက္ေလွထဲမွာ မိုးေရေတြ စိုရြဲေနတဲ့ကၽြႏ္ုပ္ ကေတာ့ မိုးေရေတြ စိုေနတာကို ဂရုမထားႏိုင္အား။ မိုးတိမ္လိပ္ေတြ၊ လွ်ပ္စီးေတြက ကၽြႏ္ုပ္ကို ၿခိမ္ေျခာက္ေနတာလည္း မမႈ။ မိုးေရ မိုးစက္ေတြရဲ႕ ေအးျမမႈထက္ မိမိရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ပိုၿပီး ေအးျမစရာေတြ ရွိေနတာကိုး။
အဲဒါက…မိမိနဲ႔ အတူပါလာတဲ့ ကေလးေတြဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဗုဒၶသာသနာရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြကုိ သိၾကၿပီး ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို ေလးစား လုိက္နာၾကလိမ့္မယ္။ လိမၼာ ယဥ္ေက်း ကေလးေတြျဖစ္လာၾကလိမ့္မယ္။ သူတို႔ေလးေတြဟာ သာသနာ့ အာဇာနည္ေလးေတြ ပါလား။ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို ေတြးၿပီး ေနရတာေလးကိုက မိုးေရက ေအးခ်မ္းတာထက္ ကၽြႏု္ပ္ရင္ထဲမွာ ေအးခ်မ္းေနတာ ေလးကိုက … ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အလဲအလွယ္ လုပ္ႏိုင္ ပါဦးေတာ့မလဲ….


ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး



0 comments: